Na dobry początek tartaletki z rabarbarem - Spektrum smaku

Na dobry początek tartaletki z rabarbarem

05:52:00

Nareszcie udało mi się wygospodarować trochę czasu na uruchomienie bloga ;)
Z tego miejsca pozdrawiam serdecznie wszystkich zapowiedzianych i cierpliwie czekających widzów.

Na dziś mam dla was Tartaletki z rabarbarem ;)



Składniki (4 porcje):
  • 300g mąki - ja używam Pełne Ziarno Lubelli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajko
  • 4 łyżki oliwy z oliwek*
  • 4 łyżeczki słodziku - używam Sussina Gold w proszku bez aspartamu**
  • szczypta soli
  • kilka lasek rabarbaru
  • dżem owocowy
* zamiast oliwy można użyć miękkiego masła - ok. 150g
** słodzik można zastąpić cukrem - to ok. 120g

 W zakładkach na górze strony znajdziecie moją MIARKĘ


Do dzieła:
Rabarbar myjemy, obieramy BARDZO cienko i  kroimy w 2-3cm paski, wrzucamy do miski, zasypujemy odrobiną słodziku i odstawiamy aby puścił sok. Nastawiamy piekarnik aby nagrzewał się do temperatury 180*C.
Mąkę, proszek do pieczenia i sól wsypujemy do misy, robimy zagłębienie i wlewamy tam oliwę i jajko. Wszystkie wiktuały zagniatamy na elastyczne ciasto, po czym dzielimy na 4 części. Foremki do tartaletek smarujemy odrobinką oliwy nabranej na palce, pędzelek, papier lub co tam jeszcze macie ;) i wykładamy na nie po porcji ciasta, zaginając je także na boczne ścianki. Rabarbar mieszamy z kilkoma solidnymi łyżkami dżemu lub konfitur z czerwonych owoców - ja użyłam jakiejś malinowej taniochy light z Tesco i wyszło świetnie ;) 
Owoce pakujemy do foremek i wstawiamy do piekarnika na ok. 25 min. ;)

Bonus:
Tartaletki można posypać kruszonką. Do jej przygotowania potrzebne są: ok. 100g mąki, 60g cukru, 2 łyżki oliwy lub 50g miękkiego masła. Jeśli w swojej studenckiej kuchni nie macie foremek do tartaletek (ja swoje dorwałam w Tchibo) można użyć np. papilotek do muffinów (jeśli są marnej jakości i wyginają się lub nie macie do nich blachy - obwiążcie je sznureczkiem).


Ta da! ;) Smacznego i powodzenia! Dajcie znać, jak wam poszło.






Spróbuj także innych przepisów

4 komentarze

  1. ej.. ale ja nie umiem gotować i nie lubie. i co teraz? sie napatrzę,napatrzę i dupa

    OdpowiedzUsuń
  2. musisz do mnie wpaść - będę nam gotować ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię rabarbar:)))!!!! a tartaletki zapowiadają się smakowicie...jak i sam blog:)
    buziaki,
    K.

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Daj mi znać :)