Jesienne pierogi z grzybami

poniedziałek, 11 listopada 2013

Tak tak, przepis na pierogi z grzybami zapowiadałam ponad 1,5 miesiąca temu. Cóż, moja systematyczność w dodawaniu nowych postów nadal pozostawia wiele do życzenia. Z tego miejsca dziękuję wszystkim obserwującym za odwiedziny, mimo mojego zaniedbania :)

Przepis na najlepsze ciasto pierogowe znajdziecie
w poście Delikatne pierogi z malinami.
Co do farszu, to sprawa jest bardzo prosta.
Przepis na przepyszny, aromatyczny farsz podsunął mi Sylwester, specjalista od grzybobrania ;)

Składniki farszu:
  • ok. 500g grzybów leśnych
  • 1 cebula
  • 1 jajko
  • oliwa z oliwek
  • sól i pieprz


 
Do dzieła:
Ciasto przygotowujemy wg. tego przepisu. Farsz: grzyby gotujemy w osolonej wodzie, aż zmiękną. Cebulę kroimy w kostkę i wrzucamy na rozgrzaną patelnię z odrobiną oliwy z oliwek, aż się zeszkli. Gotowe grzyby i cebulę przepuszczamy przez maszynkę do mielenia mięsa, dodajemy jedno jajko i doprawiamy solą oraz pieprzem. Ta da :) Farsz gotowy. Teraz wystarczy ulepić milion pysznych pierogów! :) Wszystkie wskazówki dotyczące "klejenia" i gotowania znajdziecie w przepisie na pierogi z jagodami :)

Pierogi z grzybami podawałam gorące, podsmażone na odrobinie oliwy z oliwek oraz surówką z roszponki i pomidora z lekkim francuskim dressingiem.



2 komentarze

  1. Przepyszne i ślicznie podane!
    Smakuję oczami...

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne są takie pierogi, a jakie klimatyczne to ostatnie zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń