Krucha tarta ze szparagami - Spektrum smaku

Krucha tarta ze szparagami

11:18:00

Dużo przepisów czeka grzecznie na publikację - tylko z czasem u mnie kiepsko :) Dziś znalazłam chwilę i polecam wam Kruchą tartę ze szparagami na cieście francuskim - przepis odkryty w Lawendowym Domu. Tarta jest banalnie prosta w wykonaniu, a do tego tak uniwersalna, że kiedy tylko znudzą wam się szparagi - spokojnie możecie upiec ją z bakłażanem, cukinią, szpinakiem, papryką lub innym warzywnym rarytasem ;)


Składniki: 

  • 1 opakowanie mrożonego ciasta francuskiego light
  • 1 duży pęczek zielonych szparagów
  • 15 małych pomidorków koktajlowych
  • świeżo mielony pieprz
  • 3 łyżki startego parmezanu
  • 5 łyżek jogurtu greckiego light - można zastąpić bałkańskim
Do dzieła:
Szparagi myjemy i odcinamy zdrewniałe końcówki, równocześnie ustawiamy piekarnik do nagrzania na 200*C. Przed pieczeniem blanszujemy szparagi, czyli zanurzamy je we wrzątku na 15 sek., po czym odcedzamy i zlewamy zimną wodą. Ciasto dzielimy na porcje - ich ilość i wielkość zależy od tego, jakie ciasto posiadacie. Mi zdarzało się dzielić je na 3 prostokąty o szerokości ok. 20 cm - ale np. ta tarta ze zdjęć to jeden kawałek ciasta szerokości ok. 25-30cm, który nie nadawał się do podziału ;). Kiedy już mamy ten krok za sobą końcem noża w odległości
1-2cm od brzegu delikatnie nacinamy ciasto, uważając aby nie przeciąć go na wskroś.

Jogurt mieszamy z parmezanem i rozsmarowujemy na cieście, pomijając naciętą ramkę. Na tak przygotowany spód układamy szparagi naprzemiennie, pomidorki kroimy w plastry i kładziemy na szparagi. Zanim tarta trafi do piekarnika skrapiamy ją odrobiną oliwy z oliwek - ja używam extra virgine Classico firmy Ninini - jest niesamowicie wydajna, ponieważ jest w sprayu ;) Wszystko obficie przyprawiamy świeżo mielonym pieprzem. Tartę wkładamy do uprzednio nagrzanego piekarnika i pieczemy ok. 30 minut. Gotowe ;)

Spróbuj także innych przepisów

8 komentarze

  1. juz zaczyna sie sezon na szparagi :) po weekendzie majwym z pewnoscia wyprobuje przepis :)

    fajny blog , ładne zdjecia , estetyczny i apetyczny !

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają jak czerwone maki na zielonych łodygach - pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  3. I was extremely pleased to uncover this web site.

    I wanted to thank you for ones time for this fantastic read!
    ! I definitely really liked every part of it and i
    also have you book-marked to see new stuff on your blog.

    quality raspberry ketone supplement
    My website > raspberry ketone supplement reviews

    OdpowiedzUsuń
  4. excellent publish, very informative. I wonder why the
    other specialists of this sector do not realize this. You must continue your
    writing. I am sure, you've a great readers' base already!


    my site: Click At this website

    OdpowiedzUsuń
  5. Hello, all the time i used to check weblog posts here in
    the early hours in the morning, because i enjoy to learn more and more.


    my web page click the following internet site

    OdpowiedzUsuń
  6. Very good post. I сertainlу love this webѕіte.
    Stick with it!

    My blog :: antі аging velouгa [http://veloura.wikia.com]

    OdpowiedzUsuń
  7. mmmm mniam, pięknie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Daj mi znać :)