Ciasto jogurtowe pełne czereśni

czwartek, 14 lipca 2011

Uwielbiam lato, drzewa i krzewy uginające się pod ciężarem owoców i zniewalający zapach jaśminu, a potem maciejki. Dopiero po rozpoczęciu studiów w Łodzi zaczęłam doceniać rodzinne Mazury. Łany zbóż poprzetykane chabrami, kwaśne papierówki prosto z drzewa, bose wojaże wśród polnych kwiatów i jezioro na każdym kroku. Wróciłam pod koniec czerwca
i jeszcze nie mogę się nacieszyć tym wszystkim, co tu na mnie czekało ;) Tak, dopiero teraz wiem, czym są wakacje! ;)
Dziś pyszne i bardzo uniwersalne ciasto jogurtowe w wersji z czereśniami ;)

Składniki:
  • 350 g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 120 ml oliwy
  • 350 g jogurtu naturalnego
  • 3 łyżeczki słodziku - używam Sussina Gold w proszku bez aspartamu**
  • czereśnie - duużo ;)) ja miałam ok 400g
** odpowiednik słodziku to ok. 100g cukru
Do dzieła: 

Czereśnie myjemy i drylujemy. Odkładamy garść owoców, a resztę kroimy na pół. Do miski przesiewamy mąkę i proszek do pieczenia, a później mieszamy z pozostałymi składnikami. Na koniec dodajemy pokrojone czereśnie i przelewamy ciasto do posmarowanej masłem i tartą bułką formy. Wierzch posypujemy odłożonymi wcześniej owocami.
Pakujemy wszystko do piekarnika nagrzanego do 180*C i pieczemy ok 50 minut ;)

Podawać posypane cukrem pudrem z zimnym mlekiem ;)



Prześlij komentarz